* * *

Невеликі міста Квебеку приймають 400 канадських солдатів, які тренуються для участі в операції НАТО в Латвії.
Солдати Збройних сил Канади тренуються в семи населених пунктах на південний захід від міста Квебек, щоб підготуватися до їхнього розгортання в Латвії в рамках операції НАТО.

* * *

Коли очі не зустрічають перешкод, серце б'ється швидше...

* * *

Ой, треба жити інакше,
бути іншим,
більше під небом
і серед дерев,
більш самотнім
і ближчим до таємниць
краси і величі.

Герман Гессе
з: Пекло можна подолати

* * *

Президент Байден називає президента Єгипту Ель-Сісі «президентом Мексики» після того, як він зробив зауваження на захист його пам’яті.

* * *

Колишній президент Бразилії Болсонару перебуває під слідством у справі про спробу державного перевороту
Колишній президент Бразилії Жаїр Болсонару перебуває під слідством у рамках розслідування ймовірної спроби державного перевороту з метою утримати його при владі, повідомив один з його колишніх помічників.

* * *

Цей гамбургер на сніданок такий смачний, Боже мій, я забув сфотографувати та доїв його! Солодкий, солоний, загалом надзвичайно непереможний і приголомшливий

Експерти «Правової держави»: Черновецький порушує законодавство

07:28 31.12.2008

23 грудня 2008 року Київський міський голова Л.М. Черновецький заявив на прес-конференції про запровадження в Києві платних прийомів чиновників мерії «для поповнення бюджету міста». Планується встановити розцінки для прийомів різними посадовцями Київської міської державної адміністрації:

• за особисту зустріч з міським головою — не менше 100 тис. доларів США;

• з начальником Головного управління з підприємництва — від 5 до 7 тис.,

• з першим заступником голови КМДА І.Р. Кільчицькою – близько 10 тис.

• з рештою заступників — не менше 11 тис.,

• з начальником земельного управління — близько 5 тис.

Нагадаємо, що з цього приводу сказав голова КМДА: «За останній обід [підприємці] вже заплатили 800 тисяч доларів. Заплатили до бюджету. Все це піде моїм бабусям улюбленим. І ще заплатять нам за зустріч з кожним моїм заступником… Я братиму не менше 100 тис. доларів за зустрічі… Спочатку надаєш квитанцію, що ти заплатив за зустріч зі скромним мером, який любить бабусь, 100 тисяч доларів, а потім розповідай про свої проблеми. І це буде тільки до бюджету Києва. Там буде позначка банку: „Заплачено до бюджету Києва для улюблених мером бабусь. Все!“… Хочеш швидко зробити справу — будь ласка, заплати менше (ніж хабар) до бюджету і спокійно дихай. Такий підхід я декларую».

За словами Л.М. Черновецького, сенс нововведення — боротьба з корупцією в столиці. У продовження цієї теми 24 грудня офіційний веб-портал київської міської влади помістив таке повідомлення: «24 грудня виконуючий обов’язки заступника голови КМДА Олександр Луцький провів згідно з дорученням Леоніда Черновецького зустріч з київськими бізнесменами. Про це повідомляє прес-служба КМДА. Олександр Луцький зустрівся з 10 бізнесменами, які виділили на благочинність близько 70 тисяч доларів, які будуть направлені столичним головою на допомогу знедоленим громадянам. „Наша зустріч носила виключно консультативний характер. Найбільшу кількість питань викликав Закон України від 16 вересня поточного року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву", яким, зокрема, вносились зміни до земельного законодавства. Основні консультації, яких потребували підприємці, стосувались перехідних положень зазначеного Закону. Ми відповіли в повному обсязі на всі запитання“, – розказав Олександр Луцький.

За його словами, подібні зустрічі проводяться з метою запобігання корупції у владних структурах та носять виключно консультативний характер, тобто жодні рішення на таких зустрічах не приймаються. „Це була перша зустріч, але не остання. Наступна відбудеться вже в новому році. Коли саме – поки що сказати важко. Швидше за все, як тільки набереться близько десяти бізнесменів, які будуть потребувати наших роз’яснень“, – додав Олександр Луцький».

Експерти незалежного центру правових ініціатив «Правова держава» підкреслили, що відразу кваліфікувати нововведення як хабар не дозволяє те, що кошти начебто поступатимуть до бюджету міста Києва. Оплата «послуг» міських чиновників, як абстрактна ідея, не відповідає поняттю хабара в значенні статті 368 Кримінального кодексу України, де йдеться про одержання хабара «службовою особою», а не місцевим бюджетом.

Ідея мера, знов-таки як ідея, не підпадає й під визначення корупційного діяння в Законі України «Про боротьбу з корупцією», знову же через те, що гроші начебто мають надходити до бюджету міста Києва: «Корупційними діяннями є:

а) незаконне одержання особою, уповноваженою на виконання функцій держави, у зв’язку з виконанням таких функцій матеріальних благ, послуг, пільг або інших переваг, у тому числі прийняття чи одержання предметів (послуг) шляхом їх придбання за ціною (тарифом), яка є істотно нижчою від їх фактичної (дійсної) вартості;

б) одержання особою, уповноваженою на виконання функцій держави, кредитів або позичок, придбання цінних паперів, нерухомості або іншого майна з використанням при цьому пільг чи переваг, не передбачених чинним законодавством» (частина друга статті 1)/

У такому разі правомірне радше порівняння з місцевими податками та зборами. Останні можуть установлюватися лише відповідно до закону (частина перша статті 143 Конституції України).

Декрет Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори», який має силу закону, не передбачає оплати часу, люб’язно приділеного чиновниками органів місцевого самоврядування.

Стаття 40 Конституції передбачає: «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк». Порядок здійснення цього право виписано в Законі України «Про звернення громадян», стаття 21 якого прямо передбачає: «Органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян, посадові особи розглядають звернення громадян, не стягуючи плати».

Це стосується не лише письмових, але й усних звернень громадян, що доводяться до відома посадових осіб на особистих прийомах, щодо яких стаття 22 Закону передбачає: «Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян зобов’язані проводити особистий прийом громадян. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян.

… Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення.

Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина».

Отже, ідея міського голови прямо порушує законодавство про звернення громадян. Озвучено досить солідні розцінки, що навряд чи будуть доступні більшості громадян України, тож буде порушено вимогу Конституції про рівність прав і свобод громадян і недопустимість привілеїв і обмежень, у тому числі за ознаками майнового стану (частини перша-друга статті 24).

Якщо розглядати не пропозиції, але конкретні вказані дії міського голови («званий обід» із бізнесменами) і його заступників (зустріч з «благодійниками») за умови, що гроші справді перераховано до міського бюджету, то в них можна побачити перевищення владних повноважень, тобто «умисне вчинення службовою особою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав чи повноважень, якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб», що «карається виправними роботами на строк до двох років або обмеженням волі на строк до п’яти років, або позбавленням волі на строк від двох до п’яти років, із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років» (частина перша статті 365 Кримінального кодексу).

Якщо ж гроші пішли не в заявленому напрямку, то може йтися про одержання хабара в особливо великому розмірі, що «карається позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна» (частина третя статті 368). Нині «особливо великий розмір» хабара починається з 128 750 гривень (500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, примітка 1 до статті 368 Кримінального кодексу, статті 6.1.1 та 22.5 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» та стаття 59 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік»).

Так йому, падлі